Povinně zveřejňované informace
Povinně zveřejňované informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, resp. podle vyhlášky č. 442/2006, kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu způsobem umožňujícím dálkový přístup, ve znění vyhlášky č. 416/2008 Sb.
Kliknutím na příslušný řádek se dostanete k obsahu položky:
- Oficiální název
- Důvod a způsob založení
- Organizační struktura
- Kontaktní spojení
- Bankovní spojení (číslo účtu)
- Identifikační číslo (IČ)
- Daňové identifikační číslo (DIČ)
- Dokumenty
- Žádat o informace lze:
- Příjem žádostí a dalších podání
- Opravné prostředky
- Formuláře
- Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
- Předpisy
- Úhrady za poskytování informac
- Licenční smlouvy
- Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.
- Informace, které byly poskytnuty žadatelům dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
- Obsah obcí vedených veřejně přístupných rejstříků, registrů, evidencí a seznamů
- Informace o zpracovávání osobních údajů
- Informace o územním plánu
- Seznam organizací - rozpočtové, příspěvkové organizace a organizační složky, které jsou povinným subjektem zřízeny nebo jsou pravidelně navázány na rozpočet povinného subjektu
1. Oficiální název
Obec Dřísy
2. Důvod a způsob založení
3. Organizační struktura
4. Kontaktní spojení
4.1 Poštovní adresa - Sídlo
Dřísy 12, 277 14 Dřísy
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Dřísy 12, 277 14 Dřísy
4.3 Úřední hodiny
4.4 Telefonní čísla
326 971 107
4.5 Číslo faxu
326 971 107
4.6 Adresa internetové stránky
4.7 Adresa e-podatelny
4.8 Další elektronické adresy
5. Bankovní spojení (číslo účtu)
155471210/0600
6. Identifikační číslo (IČ)
00236811
7. Daňové identifikační číslo (DIČ)
CZ
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
Vyhlášky a pravidla
Jednací řád
Zápisy ze zasedání
8.2 Rozpočet
8.2.1 Rozpočty
8.2.2 Závěrečné účty
8.2.3 Kontrola hospodaření
9. Žádat o informace lze:
Právo na informace je zakotveno v Listině základních práv a svobod v čl. 17. Podmínky a způsob poskytování informací státními orgány a orgány územní samosprávy stanoví zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
- Žadatelem o informaci může být každá fyzická či právnická osoba.
- V žádosti o informaci není potřeba prokazovat právní či jiný zájem.
- Městský úřad Šlapanice je povinen poskytovat informace vztahující se k jeho oblasti působnosti.
- Ze žádosti musí být zřejmé, kdo ji činí a komu je určena.
Žádost o informaci lze učinit:
ústně:
- osobně
- telefonicky
písemně:
- na formuláři,
- poštou na adresu městského úřadu
- faxem
- elektronickou poštou prostřednictvím elektronické podatelny nebo na jakoukoliv elektronickou adresu úřadu
- prostřednictvím datové schránky
10. Příjem žádostí a dalších podání
Stížnosti, oznámení a podněty občanů jsou jedním z prostředků umožňujících domáhat se nápravy zjištěných nedostatků ve veřejném i individuálním zájmu.
Stížnosti a jiná podání lze činit:
ústně:
- osobně
písemně:
- přímo
- poštou na adresu městského úřadu
- faxem
- elektronickou poštou prostřednictvím elektronické podatelny nebo na jakoukoliv elektronickou adresu úřadu
- prostřednictvím datové schránky
Petice se na rozdíl od stížností podávají pouze písemně a musí obsahovat náležitosti podle zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.
11. Opravné prostředky
Opravné prostředky lze podávat písemně:
-
osobním podáním
-
poštou
Opravné prostředky proti rozhodnutí vydaným úřadem se podávají ve lhůtách a způsobem stanovených zvláštními předpisy. Ve vydaných správních rozhodnutích je uvedeno poučení o odvolání, které v konkrétním případě stanoví postup odvolatele při podání odvolání.
Většinou lze opravný prostředek podat do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí, pokud není v rozhodnutí nebo právním předpisem stanoveno jinak.
12. Formuláře
Všechny formuláře jsou v elektronické podobě na oficiálních stránkách v sekci Formuláře a v tištěné podobě na úřadě.
13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
Doporučujeme odkaz na stránky Města Šlapanice, sekce "Co si vyřídím na". Dále je pak tato problematika podrobně rozebírána na stránkách Ministerstva vnitra: http://www.mvcr.cz/rady/index.html
Další důležité informace získáte zde: http://www.portal.gov.cz.
konkrétně životní situace zde: http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/708/place
14. Předpisy
14.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž město jedná a rozhoduje.
Nejdůležitější právní předpisy
14.2 Vydané právní předpisy
15. Úhrady za poskytování informací
15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
16. Licenční smlouvy
16.1. Vzory licenčních smluv
Licenční smlouvy
16.2. výhradní licence
§ 14a zák. č. 106/1999 Sb.
Některá ustanovení o licenční nebo podlicenční smlouvě při poskytování informací
- Má-li být informace, která je předmětem ochrany práva autorského2b), poskytnuta na základě licenční nebo podlicenční smlouvy a majetková práva k předmětu ochrany práva autorského vykonává povinný subjekt, který není uveden v § 11 odst. 5, postupuje se ve věcech neupravených tímto zákonem podle autorského zákona2b).
- Odměna za oprávnění informaci užít nesmí být vyšší než úhrada podle § 17, nestanoví-li jinak zvláštní právní předpis nebo licenční smlouva mezi povinným subjektem a tím, kdo právo nakládat s předmětem práva autorského na povinný subjekt převedl.
- Podmínky poskytnutí informace v licenční nebo podlicenční smlouvě (dále jen „licenční smlouva“) musí umožňovat další užití informace žadatelem v souladu se žádostí, pokud tento zákon nestanoví jinak. Licence nebo podlicence (dále jen „licence“) se poskytuje jako nevýhradní, s výjimkou případů podle odstavce 4.
- Povinný subjekt může poskytnout výhradní licenci pouze tehdy, je-li výhradní licence pro další šíření poskytované informace nezbytná a je-li to ve veřejném zájmu. Poskytne-li povinný subjekt výhradní licenci podle věty první, přezkoumá alespoň každé 3 roky trvání důvodů, na základě kterých byla výhradní licence poskytnuta.
- Povinný subjekt zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup vzor licenční smlouvy, která může být žadatelem přizpůsobena konkrétní žádosti a použita jako návrh na uzavření licenční smlouvy.
- Na ustanovení licenčních smluv uzavřených při poskytování informací podle tohoto zákona se nevztahuje ochrana obchodního tajemství
17. Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.
Více informací v rubrice Výroční zprávy
18. Informace, které byly poskytnuty žadatelům dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
Více informací v rubrice Poskytnuté informace dle zák. 106/1999 Sb.
19. Obsah vedených veřejně přístupných rejstříků, registrů, evidencí a seznamů
- Živnostenský rejstřík - pro přístup k živnostenskému rejstříku použijte následující odkaz Centrální registr živnostenského podnikání a do pole "Obec" vyhledávacího formuláře zadejte název obce a okres
- Rejstříky pracoviště CZECH POINT
- Honební společenstvo dle zákona o myslivosti :
20. Informace o zpracovávání osobních údajů
Informace dle § 18 odst. 2 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů Obecní úřad provádí následující zpracování osobních údajů, které mu ukládá zvláštní zákon:
- Evidenci obyvatel s údaji o jménech, příjmeních, bydlišti, rodných číslech, osobním stavu, číslech občanských průkazů.
- Adresní a identifikační údaje žadatele o ověření podpisu, nebo listiny.
- Evidenci nájemníků bytových, nebytových prostor a pozemků
- Evidenci daní a poplatků
- Agendu k zajištění voleb (vydávání voličských průkazů, evidenci členů volebních komisí, seznam voličů)
- Agendu k poskytování informací občanům na základě zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- Personální a mzdovou agendu
- Evidenci čtenářů obecní knihovny
21. Informace o územním plánu
více informací v rubrice Územní plán
22. Seznam organizací - rozpočtové, příspěvkové organizace a organizační složky, které jsou povinným subjektem zřízeny nebo jsou pravidelně navázány na rozpočet povinného subjektu
Příspěvkové organizace
Základní škola
Mateřská škola
Mateřská škola
Organizační složky
Obecní knihovna
Jednotka sboru dobrovolných hasičů
Menu:
Povinně zveřejňované informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, resp. podle vyhlášky č. 442/2006, kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu způsobem umožňujícím dálkový přístup, ve znění vyhlášky č. 416/2008 Sb.
Kliknutím na příslušný řádek se dostanete k obsahu položky:
- Oficiální název
- Důvod a způsob založení
- Organizační struktura
- Kontaktní spojení
- Bankovní spojení (číslo účtu)
- Identifikační číslo (IČ)
- Daňové identifikační číslo (DIČ)
- Dokumenty
- Žádat o informace lze:
- Příjem žádostí a dalších podání
- Opravné prostředky
- Formuláře
- Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
- Předpisy
- Úhrady za poskytování informac
- Licenční smlouvy
- Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.
- Informace, které byly poskytnuty žadatelům dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
- Obsah obcí vedených veřejně přístupných rejstříků, registrů, evidencí a seznamů
- Informace o zpracovávání osobních údajů
- Informace o územním plánu
- Seznam organizací - rozpočtové, příspěvkové organizace a organizační složky, které jsou povinným subjektem zřízeny nebo jsou pravidelně navázány na rozpočet povinného subjektu
1. Oficiální název
Obec Dřísy
2. Důvod a způsob založení
3. Organizační struktura
4. Kontaktní spojení
4.1 Poštovní adresa - Sídlo
Dřísy 12, 277 14 Dřísy
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Dřísy 12, 277 14 Dřísy
4.3 Úřední hodiny
4.4 Telefonní čísla
326 971 107
4.5 Číslo faxu
326 971 107
4.6 Adresa internetové stránky
4.7 Adresa e-podatelny
4.8 Další elektronické adresy
5. Bankovní spojení (číslo účtu)
6. Identifikační číslo (IČ)
00236811
7. Daňové identifikační číslo (DIČ)
CZ
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
Vyhlášky a pravidla
Jednací řád
Zápisy ze zasedání
8.2 Rozpočet
8.2.3 Kontrola hospodaření
9. Žádat o informace lze:
Právo na informace je zakotveno v Listině základních práv a svobod v čl. 17. Podmínky a způsob poskytování informací státními orgány a orgány územní samosprávy stanoví zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
- Žadatelem o informaci může být každá fyzická či právnická osoba.
- V žádosti o informaci není potřeba prokazovat právní či jiný zájem.
- Městský úřad Šlapanice je povinen poskytovat informace vztahující se k jeho oblasti působnosti.
- Ze žádosti musí být zřejmé, kdo ji činí a komu je určena.
Žádost o informaci lze učinit:
ústně:
- osobně
- telefonicky
písemně:
- na formuláři,
- poštou na adresu městského úřadu
- faxem
- elektronickou poštou prostřednictvím elektronické podatelny nebo na jakoukoliv elektronickou adresu úřadu
- prostřednictvím datové schránky
10. Příjem žádostí a dalších podání
Stížnosti, oznámení a podněty občanů jsou jedním z prostředků umožňujících domáhat se nápravy zjištěných nedostatků ve veřejném i individuálním zájmu.
Stížnosti a jiná podání lze činit:
ústně:
- osobně
písemně:
- přímo
- poštou na adresu městského úřadu
- faxem
- elektronickou poštou prostřednictvím elektronické podatelny nebo na jakoukoliv elektronickou adresu úřadu
- prostřednictvím datové schránky
Petice se na rozdíl od stížností podávají pouze písemně a musí obsahovat náležitosti podle zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.
11. Opravné prostředky
Opravné prostředky lze podávat písemně:
-
osobním podáním
-
poštou
Opravné prostředky proti rozhodnutí vydaným úřadem se podávají ve lhůtách a způsobem stanovených zvláštními předpisy. Ve vydaných správních rozhodnutích je uvedeno poučení o odvolání, které v konkrétním případě stanoví postup odvolatele při podání odvolání.
Většinou lze opravný prostředek podat do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí, pokud není v rozhodnutí nebo právním předpisem stanoveno jinak.
12. Formuláře
13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
Doporučujeme odkaz na stránky Města Šlapanice, sekce "Co si vyřídím na". Dále je pak tato problematika podrobně rozebírána na stránkách Ministerstva vnitra: http://www.mvcr.cz/rady/index.html
Další důležité informace získáte zde: http://www.portal.gov.cz.
konkrétně životní situace zde: http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/708/place
14. Předpisy
14.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž město jedná a rozhoduje.
Nejdůležitější právní předpisy
14.2 Vydané právní předpisy
15. Úhrady za poskytování informací
15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
16. Licenční smlouvy
16.1. Vzory licenčních smluv
Licenční smlouvy
16.2. výhradní licence
§ 14a zák. č. 106/1999 Sb.
Některá ustanovení o licenční nebo podlicenční smlouvě při poskytování informací
- Má-li být informace, která je předmětem ochrany práva autorského2b), poskytnuta na základě licenční nebo podlicenční smlouvy a majetková práva k předmětu ochrany práva autorského vykonává povinný subjekt, který není uveden v § 11 odst. 5, postupuje se ve věcech neupravených tímto zákonem podle autorského zákona2b).
- Odměna za oprávnění informaci užít nesmí být vyšší než úhrada podle § 17, nestanoví-li jinak zvláštní právní předpis nebo licenční smlouva mezi povinným subjektem a tím, kdo právo nakládat s předmětem práva autorského na povinný subjekt převedl.
- Podmínky poskytnutí informace v licenční nebo podlicenční smlouvě (dále jen „licenční smlouva“) musí umožňovat další užití informace žadatelem v souladu se žádostí, pokud tento zákon nestanoví jinak. Licence nebo podlicence (dále jen „licence“) se poskytuje jako nevýhradní, s výjimkou případů podle odstavce 4.
- Povinný subjekt může poskytnout výhradní licenci pouze tehdy, je-li výhradní licence pro další šíření poskytované informace nezbytná a je-li to ve veřejném zájmu. Poskytne-li povinný subjekt výhradní licenci podle věty první, přezkoumá alespoň každé 3 roky trvání důvodů, na základě kterých byla výhradní licence poskytnuta.
- Povinný subjekt zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup vzor licenční smlouvy, která může být žadatelem přizpůsobena konkrétní žádosti a použita jako návrh na uzavření licenční smlouvy.
- Na ustanovení licenčních smluv uzavřených při poskytování informací podle tohoto zákona se nevztahuje ochrana obchodního tajemství
17. Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.
Více informací v rubrice Výroční zprávy
18. Informace, které byly poskytnuty žadatelům dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
Více informací v rubrice Poskytnuté informace dle zák. 106/1999 Sb.
19. Obsah vedených veřejně přístupných rejstříků, registrů, evidencí a seznamů
- Živnostenský rejstřík - pro přístup k živnostenskému rejstříku použijte následující odkaz Centrální registr živnostenského podnikání a do pole "Obec" vyhledávacího formuláře zadejte název obce a okres
- Rejstříky pracoviště CZECH POINT
- Honební společenstvo dle zákona o myslivosti :
20. Informace o zpracovávání osobních údajů
Informace dle § 18 odst. 2 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů Obecní úřad provádí následující zpracování osobních údajů, které mu ukládá zvláštní zákon:
- Evidenci obyvatel s údaji o jménech, příjmeních, bydlišti, rodných číslech, osobním stavu, číslech občanských průkazů.
- Adresní a identifikační údaje žadatele o ověření podpisu, nebo listiny.
- Evidenci nájemníků bytových, nebytových prostor a pozemků
- Evidenci daní a poplatků
- Agendu k zajištění voleb (vydávání voličských průkazů, evidenci členů volebních komisí, seznam voličů)
- Agendu k poskytování informací občanům na základě zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- Personální a mzdovou agendu
- Evidenci čtenářů obecní knihovny
21. Informace o územním plánu
více informací v rubrice Územní plán
22. Seznam organizací - rozpočtové, příspěvkové organizace a organizační složky, které jsou povinným subjektem zřízeny nebo jsou pravidelně navázány na rozpočet povinného subjektu
Příspěvkové organizace | Základní škola |
Mateřská škola | |
Mateřská škola | |
Organizační složky | Obecní knihovna |
Jednotka sboru dobrovolných hasičů |
Anketa
Chtěli byste, aby obec organizovala farmářské trhy, kde by se prodávaly různé regionální produkty?
ANO | 1523 |
NE | 416 |
JE MI TO JEDNO | 371 |
Kontakt
Obec Dřísy
Dřísy 12,
277 14 Dřísy
tel.: 326 971 107
e-mail: ou.drisy@seznam.cz
Úřední hodiny
pondělí | 8:00 - 10:00, 14:00 - 17:00 |
středa | 8:00 - 10:00, 14:00 - 17:00 |